Бишкек, 12.04.22. /Кабар/. Бишкектин медициналык мекемелеринде адамдын турмуштук абалын каттоонун санариптик системасы «Медициналык күбөлүк» ишке киргизилди. Бул тууралуу Саламаттык сактоо министрлигинин басма сөз кызматы билдирет.
Маалыматка ылайык, бул система ар бир адамдын төрөлүшүн, баланын жана эненин негизги көрсөткүчтөрүн, ошондой эле ден соолук жана төрөт боюнча башка маанилүү маалыматтарды борборлоштурулган онлайн түрүндө каттоого мүмкүндүк берет.
Мындан тышкары, бул система бекитилген дүйнөлүк классификаторлорго ылайык себептерин көрсөтүү менен адамдын өлүмү фактысын борборлоштурулган каттоого мүмкүндүк берет. Бул системаны ишке киргизүү адамдын турмуштук абалын каттоону толугу менен санариптештирүүгө, ошондой эле тиешелүү документтерди бирдиктүү форматта берүүнү борборлоштурууга мүмкүндүк берет. Бул система «Санарип MED» программасынын жана санариптик саламаттыкты өнүктүрүүнүн бекитилген Максаттуу моделинин алкагында иштелип чыккан.
Ошентип, бүгүн биринчи этаптын алкагында Бишкектин саламаттык сактоо мекемелеринде пилоттук режимде адамдын төрөлүшүн, баланын перинаталдык өлүмүн жана өлүмүн каттоо боюнча жаңы санариптик «Медициналык күбөлүк» системасы ишке киргизилди.
Бул системаны ишке киргизүүнүн максаты - саламаттык сактоо системасынын адамдын туулгандыгын борборлоштурулган онлайн каттоого муктаждыгы жана маалыматты тиешелүү саламаттык сактоо уюмдарына өткөрүп берүү үчүн төрөлгөн адам жөнүндө тиешелүү маалыматтарды бирдиктүү саламаттык сактоо системасына киргизүү. Ошондой эле «Медициналык күбөлүк» адамдын өлүмү фактысын, түздөн-түз себептери жана өлүмгө алып келген татаалдыктар жөнүндө маалыматтарды киргизүү менен каттоого багытталган. Бул медициналык кызматкерлерге жана тиешелүү саламаттык сактоо уюмдарына адамдын өлүмүнө алып келген себептерди талдоо үчүн маалыматтарды ыкчам алууга, ошондой эле мындай себептерди жоюу жана/же азайтуу боюнча ыкчам чараларды көрүүгө мүмкүндүк берет.
Медициналык маалымкаттарды оптималдаштыруу калктын турмуштук кыймылы жөнүндө ишенимдүү расмий маалыматты калыптандыруу жана саламаттык сактоо тармагында башкаруучулук чечимдерди кабыл алуу үчүн калктын ден соолугунун абалына талдоо жүргүзүү үчүн зарыл. Система тиешелүү адамдарга өздөрүнүн компетенциясына жараша санариптик маалыматка жетүүнү камсыз кылууга, ошондой эле отчетторду даярдоону автоматташтырууга мүмкүндүк берет, бул адистердин да, жарандардын да убактысын олуттуу бошотот.
Саламаттык сактоо министринин орун басары Бакыт Жангазиев белгилегендей, жеке инсанга багытталган системаны түзүүгө багытталган саламаттык сактоону өнүктүрүүнүн жаңы моделинин алкагында «Медициналык күбөлүк» системасы адамдын төрөлүшүнө, анын негизги көрсөткүчтөрүн көрсөтүү менен жеке мамиле жасоого мүмкүндүк берет. Ошондой эле тиешелүү медициналык адистер тарабынан андан ары медициналык мониторинг жүргүзүү үчүн жекелештирилген маалыматты берүү. Башка нерселер менен катар, бул системанын ишке кириши бул адамдын өлүмүнүн түздөн-түз себептерин жана анын өлүмүнө алып келген кыйынчылыктарды көрсөтүү менен адамдын өлүмү фактыларын каттоого мүмкүндүк берет.
«Адамдын сырткы көрүнүшү, анын ден соолугу жана өлүмү жөнүндө ыкчам, ишенимдүү жана сапаттуу маалыматтын болушу саламаттыкты сактоо системасына адамдын жана элдин саламаттыгынын фундаменталдык көрсөткүчтөрүн талдоо жана жакшыртуу боюнча зарыл чараларды көрүүгө, ошондой эле калкты оорулардан коргоо боюнча алдын алуу иш-чаралары», - дейт министрдин орун басары Б.Жангазиев.
Кошумча белгилей кетчү нерсе, Медициналык күбөлүк системасындагы бардык жазуулардын өзүнүн уникалдуу номери бар жана ар бир сертификат QR коду менен корголгон, ал анын аныктыгын тастыктайт. Күбөлүктүн формасы бирдиктүү эстетикалык форматта берилет.
Мурда саламаттык сактоо уюмдарында медициналык маалымкат кагаз жүзүндө берилип, аны ЗАГСка тапшырып, анын негизинде жарандык абалдын актыларына тиешелүү жазуулар киргизилип, маалымкаттар берилчү. Ушуга байланыштуу, жарандардын ыңгайлуулугу үчүн «Медициналык күбөлүк» системаны ишке киргизүүнүн экинчи этабында Саламаттык сактоо министрлиги Санариптик өнүктүрүү министрлигинин «Инфоком» мамлекеттик ишканасы менен бирдикте «Түндүк» системасы аркылуу маалыматтарды автоматтык түрдө ЗАГСка чейин берүүнү уюштурууну пландаштырууда. Жарандар маалымкаттарды чогултуунун кереги жок, маалыматтар электрондук түрдө түздөн-түз тиешелүү органдарга өткөрүлүп берилет, муну менен жарандар керектүү документтерди тиешелүү системалардан ала алышат.
Саламаттык сактоо министрлиги саламаттык сактоонун сапатын жана санариптик кызматтарды алган жарандардын ыңгайлуулугун жогорулатуу үчүн санариптик долбоорлорду ишке ашырууну улантат.
Пикир
Оставить комментарий